Ana içeriğe atla

Minsk / Минск ; Kazaların, suçluların ve çirkinlerin uğramadığı soğuk cennet :)) Минск, город рая...

  МИНСК


Minsk


  İnternette bir çok konuyu araştırdığımı ve büyük bir bölümünü blog sayfalarında bulduğumu fark ettim. Ve dedim ki, ben niçin yaşadıklarımı paylaşmayım ve birilerine yardımcı olmayayım. 
    Ben 2012 yılı aralık ayında Beyaz Rusyanın Minsk şehrine gittim ve 3 ay kaldım. Oraya dil öğrenmek için gittiysemde, tabiki aklımda memleketten biraz olsun uzaklaşmak, kafamı dinlemek ve herkes gibi aşkı bulmak gibi düşünceler de vardı :) Gitmeden araştırma yaptım ve birkaç arkadaş edindim. Ama 3 ay sonunda hazırlıksız gittiğimi anladım ve bazı dersler çıkardım. Bu dersleri sayfamda yayınlayarak ister dil öğrenmek, ister kumarhane turizmi için, isterse doğal güzellikleri, binlerce gölü ve ormanları, kültürel zenginliği için gitmek isteyen arkadaşlara yardımcı olmak istedim.
    Arkadaşlar öncelikle yapmanız gereken bilet almak. İki seçeneğiniz var, ya THY, ya da Belavia. Tahmin ettiğiniz gibi THY diğer firmadan bir 100-150 tl daha pahalı. Benim tercih etme sebebim giderken rusça bilmememdi, ama birçok yolcu uçaktaki içki ikramı için tercih ediyor :) Tabiki birkaç ay önceden alırsanız fiyat düşük olabilir, ama 400-600 tlyi gözden çıkarmanız lazım. Ayrıca ineceğiniz uluslararası havalimanı merkeze uzak olduğu için dolar bazında taksi parasını da hazırlamanız gerekiyor. Tabiki ondan önce vermeniz gereken Türkiye'de harç ve sigorta parası ve Minsk'e indiğinizde oraya vereceğiniz sigorta parası. Bu sigorta kalma sürenize göre belirleniyor, Türkiye'den bağımsız, dolar bazında ve kaçarı yok :)) niçin geldiğinizi anlatmak için 3-5 kelime öğrenseniz fena olmaz, görevliler bile ingilizce bilemeyebiliyor. Vizeyi söylememe gerek yok, 2013 senesinde vize kalktı. Ancak öğrenim maksadıyla gidiyorsanız öğrenci vizesi almanız gerekiyor, aksi takdirde okulda okuyamıyorsunuz veya ceza kesiyorlar. Bu vizeyi alırkende mutlaka çoklu giriş-çıkışlı alın ve gideceğiniz okulla yazışın, yoksa sorun yaşarsınız. 
    Aşağıdakiler Minsk şehri aralık ayı genel görünümü. Zamanla daha ilginç fotoğraflar koymayı planlıyorum :)

merkez










Stalitsa, yerin altında 3 katlı alışveriş merkezi.                              Oktabsrskaya meydanı, yılbaşı hazırlıkları.

merkez
merkez


Nizivazimosti bulvarı, bulabilirseniz buraya yakın bir ev bulun. oteller biraz pahalı. 

Evet, Belavia'dan ucuz biletinizi aldınız, iskeleti çok ağır olmayan, sağlam bir valizle yola çıktınız. Benim tavsiyem yanınızda giyecek götürün, ama abartmayın. Çanta dolu olursa gelirken alacağınız hediyeleri koyacak yer bulamazsınız. Belarusta konfeksiyon sektörü çok gelişmemiş. Türkiyede ve Avrupa'da bulunan ürün ve mağazaları bulabilirsiniz ancak biraz pahalı. Orada olupta burada bulamayacağınız sadece kışlık, orijinal ürünler. Mesela o kürklü şapkalar, eldivenler. Giderken hediyelik bir kaç şey alırsanız eliniz boş gitmemiş olursunuz, her insan, kültür hediyeyi seviyor çünkü. Telefonunuza mutlaka online ve ofline olmak üzere rusça-türkçe sözlük yükleyin ve google mapi kullanacak durumda olun. Elinizde sözlük ve haritayla dolaşmak uygun olmuyor. O sevimli, minik havaalanına inince herkesi takip edin, sigortanızı ödeyin, pasaportunuzla işlemleri yapın ve ne için geldiğinizi ingilizce ve gerekirse çat pat rusça söylemek için hazırlıklı olun :)) en azından turist, tatil gibi mesela..
    Havaalanından Minsk merkeze otobüsle 30 dk da gidebilirsiniz ama in-bin oradan metroya bin zor olur. En iyisi bir arkadaşınızın sizi alması. Aksi takdirde 30 dolardı sanırım, taksiye veriyorsunuz. Taksicilerin bir kısmı ingilizce biliyor, ama şakır şakır konuşmuyor. Gideceğiniz metro istasyonu, cadde adı veya otel adını verin, o götürür. Şehir bir daire içine inşa edilmiş. O daire dışı sanki merkez dışı gibi geliyor. 1 haftadan fazla kalacaksanız en uygunu o daire içinde, merkeze yakın (yani kafelerin, müzelerin, disko, barların ve restoranların olduğu yer olarak ben nizivazimosti caddesini-Stalitsa avm sinin bulunduğu yer- tavsiye derim) bir bölgede kiralık bir daire tutun. İster 2, ister 3 kişi için. Bunların adresleri internette mevcut, bende en kısa zamanda bildiğim iki adresi yazıcam. Daha uzun kalacaksanız ev tutun. Kiralar merkezde 500 -1000 dolar arası, merkezden uzaklaştıkça 300 dolara kadar düşüyor. Önemli olan metroya yakın olması, gerisini düşünmeyin. Metroyla gece yarısına kadar her yere gidebilirsiniz. Aklımda kalan iki adres şu şekilde: 
    http://realt.by/rent/flat-for-long/show/database/agency/216/page/1/
    http://www.t-s.by/rent/#map
ikincisi haritalı, daha faydalı olabilir. Buradan istediğiniz fiyat ve konumdakileri bulup irtibata geçebilirsiniz. Daha sonra rezervasyon yaptırıp ödemeyi orada yaparsanız daha iyi olur. Ama kalacağınız yeri yedeklemekte fayda var. Bir aksilik olması durumunda dışarıda kalmamanız için ))  
    Benim evin fotoğrafları ise aşağıda. Stüdyo daire, yatak odası, aynı zamanda oturma odası, mutfak, banyo ve tuvalet. Sınırsız internet, çamaşır makinesi ve smart tv yi unutmamak lazım. Ayrıca bir çok evde internet sınırsız oluyor ve verilen kiraya elektrik, su, ısınma dahil oluyor, bunları gözden kaçırmayın. Ben bunların hepsine 500 dolar vermiştim. Ama sadece evin konumu bile yeterdi. İşte resimler;


evim
 Ev sahibim daha önce Türkiye'de bulunmuştu, bu sanırım benim şansım oldu. Burası oturma odam, tv smart olduğu için genelde internetten kanalları izliyordum, ama tavsiyem rus kanallarını izleyip pratik yapmanız.
yatak odası



Burası da aynı oda. Girişte bir hol, elbise askısı ve 2 adet dolap var. 
mutfak
         Burasıda mutfak. Özellikle mikrodalgayı çok kullandım.

    Orada pasaportunuz her şeyiniz, yanınızdan ayırmayın. Özellikle Belaruslu biriyle kavga etmeyin, sınır dışı ediyorlar. Türklere karşı ön yargılı değiller ve yardımsever, iyi niyetli insanlar. Restoranlar pahalı değil, içki ucuz, eğlence ne kadar eğlendiğinize bağlı :)) Ama bir yemek yerken İstanbul fiyatı ile aynı olduğunu düşünün, mesela 20-25 tl gibi. Tabi her ülkenin mutfağı var orada, ukrayna, çin, rus, Belarus gibi. Ben hepsini denemenizi tavsiye ederim. Almanya, ABD gibi domuz etine düşkün değiller, ama yediklerinize dikkat etmekte fayda var. İlk yemekleriniz mc donalds veya döner olabilir )) alıştıkça sushi (philadelphiya benim favorim) ve Belarus mutfağını deneyebilirsiniz. 
    Arkadaş edinmek kolay. Yeterki samimi olun, yalan söylemeyin ve acele etmeyin )) denenmişir ;) Bir kafe veya bara gittiğinizde sohbet edin, tanışın. Özellikle orada yaşayan bayanlar bizimkiler gibi havalı değil )) ve çoğunun düşündüğü gibi basit değil. Çoğu kültürlü, akıllı, mantıklı, oldukça hoş ve esprili, eğlenmeyi seven insanlar. Erkekler de kızlar gibi cana yakın. Hatta bir çoğu bana, kadınlarının biz türk erkeklerinden hoşlandığını, çünkü bizim kadınlara daha çok değer verdiğimizi, hediyelerle şımarttığımızı söyledi. Bunun doğru olduğuna inanıyorum, çünkü rus erkekleri kadınlarına bizim gibi bakmıyor, ilgilenmiyor. Türk kadınları yatsın kalksın dua etsin ) Her yere girin çıkın, yeni yerler keşfedin. Bir sonraki yazıda vereceğim bar, kafe ve restoranlara gidin. Gece kulüpleri her şey demek değil. Zaten oraları gece gezersiniz :) Güzel bir doğası, binlerce gölü, müzeleri ve parkları var. Oraya gitmişken baleye gidin, kış olursa buz pateni yapın, buzda balık tutun, botanik parka gidin. Şimdilik bir kaç fotoğrafla yazıyı bitiriyorum, ilgilenenler için devamı gelecek.

beyaz kilise



Beyaz ve kırmızı kilise olmak üzere iki büyük kilise var merkezde. Ben gittim, tavsiye ederim, ilginç yerler.
zafer meydanı



Zafer meydanından bir anıt. Metro içinde de bazı yazılar ve tarihi fotoğraflar var.
gorki park



 Gorki parkı kışın biraz tenha haliyle. Ama hava ısındığında çok güzel olacağını düşünüyorum.
stalitsa



Stalitsada hfsonları çok güzel piyano çalınıyor. güzel bir kafede şarabınızı içerken dinleyebilirsiniz.
stalitsa



Stalitsa, bildiğimiz avm. Donduğunuzda gidin, her çeşit yiyecek, alkollü-alkolsüz içecek ve dükkan var. Sıkılmazsınız.
buluşma noktası


Oktabrskaya meydanı, kaybolursanız buluşma noktası )) ve yılbaşında tavsiye ediyorum. resimdeki yer bu noktadan birkaç başka şehre olan mesafeleri gösteriyor.
bale
bale

Ben Silfida bale gösterisini izledim, denk getirirseniz kuğu gölüne gidin.

kütüphane



Kütüphaneyi görmeden dönmeyin. En üst katında muhteşem bir manzara da mevcut.
botanik park
Botanik parkında yüzlerce çeşit bitki var, ayrıca kışın buzdan heykeller de yapılıyor :))
park
Bu kadar çaresiz değildim tabiki ))

    Her durakta aşağıdakine benzer haritalar göreceksiniz, faydalanın )) ayrıca ben elimde bulunsun diye bir harita almıştım. İnternete güvenmeyin. 

harita



 Gezilebilecek yerler, ama bunlarla sınırlı kalmayın
harita


Şehri biraz çözdüğünüzde işinize yarayabilir, binalar, suyun akış şekli ve yollar aynı. kullanılabilir..
harita



Gerçek harita, ama bulanık çıkmış. Genel bilgi
harita
Botanik park
Aşağıdaki fotoğraflarda genel şehir izlenimleri;


    Bugün biraz damağa hitap etmek istedim :)) geçen sefer yabancı mutfaklardan bahsetmiştim, birkaç resimle renklendiriyorum. 
şampanya



 Bir kere şampanyasız olmaz )) Türkiye'de içmesemde orada denedim, başarılı,
sıcak şarap




Glintwein dediğimiz, bildiğimiz sıcak şarap, ama evde denedim, aynı tadı vermedi )
somon


 Ekmek üzerine norveç somonu, altındada tereyağ gibi bir şey vardı, onu unuttum,
fridays



Orada da fridays var, denemek lazım, etleri güzel,
menü
 Bu klasik bir içki menüsü, fiyatlar Belarus rublesi üzerinden,

cafe



 Ders sonrası bir kafede notlara göz atmak bile zevkli, 
keyif



Arap yemekleri yapan bir yer vardı, hafif ve lezzetli,
misafir


Buda homemade dediğimiz evde ne bulduysam yaptım tarzı )) salata, içinde deniz mahsulleri, yanında kırmızı şarap ve havyar var, deneyin,
akşam yemeği
Patates köfteleri ve kaşarlı patlıcan. hafif, birayla votkayla iyi gidiyor. votka içimide bu şekilde, shot votka ve yanında tuzlu, limonlu, acı soslu domates suyu.

suşi
Suşiyi nasıl unuturum )) kesinlikle deneyin..

cadde




 Ana cadde üzerinde orijinal bir yer, ama denemedim açıkçası. Biraz pahalı gibiydi.
bulvar



 Nizavizimosti bulvarı, gece..
klüp
 Gece hayatı olmadan olmaz :)) Dozari, Next, Africa, mutlaka görün..

klüp
Şarkılar bazen rusça, bazen ingilizce. yabancılık çekmezsiniz,
klüp



Dans pisti hiç boş kalmıyor,
klüp


Tabiki kulüpte gösteri olmadan olmaz,



Kulüpler her zaman çok kalabalık, yani istediğimiz gibi..
news cafe




 News kafe, çok hoş bir mekan,
cadde



 Buda ara caddelerden biri. her yer ışıl ışıl,
byblos




Byblos, damak tadımıza uygun. bizim kafe, barlarımıza benziyor. nargile de mevcut, arap müşteriler çoğunlukta ))
Burasıda her akşam takıldığım bar..

    Az sonra vereceğim iki adres ise Minsk'te bulunan eğlence yerleri. Buna kafesi, barı, gece kulübü ve restoranları dahil. Ben gitmeden önce bu yerleri güzelce inceledim ve her hafta birine gitmeye çalıştım :)) bazıları aynen sitede söylendiği gibi, bazısı pek tat vermedi. Ama gidecek olanlar için söylüyorum, hepsini deneyin, akşamları ne işiniz var. 
   


Yorumlar

Çok okunanlar

Ranger Olmak İsteyenlere....

  ranger school  "Ranger leads the way" denmişti daha Ranger kursuna gitmeden önce. Baktım ranger park bekçisi demek :) tamam dedim, ben işi hallederim. Altı üstü komando kursu, bizimkinden ne kadar farklı olabilir, çanta ağır olur, koşu, yürüyüş uzun olur, biraz daha disiplin işte. Ama kazın ayağı öyle değilmiş.      Kimse bana gitmeden demedi ki; "Yunus bunlar adamı aç bırakıyor, 30-40 kg çanta taşıtıyor, uyku uyutmuyor, 2nci bir şans vermiyor" diye. Zamanında gitmek ister misin dediler, tabi kursun TSK'da bir adı, bir namı var, Ranger kursuna gidilmez mi. Girdik ingilizce sınavına, sırt çantalı koşuymuş, yüzmeymiş yaptık, tamam dedik bu iş olur. Ama daha önce kursa giden komutanlarımızla görüşünce bu işin çok daha ciddi olduğunu, belli bir fiziki kabiliyet, ingilizce bilgisi ve askeri ön bilgi gerektirdiğini anladım. Bunların bir kısmını gitmeden önce hazırladım, çalıştım, kondisyon yapmaya çalıştım. Bir kısmını ise mecburen Amerikaya gittiğimde tec

İstifa eden askerlere yol haritası..

 Evet arkadaşlar, bu yazının herkese hitap etmediğini biliyorum. Ama silahlı kuvvetlerden ayrılmayı planlayan arkadaşlarıma subay, astsubay veya uzman olsun faydalı olacağına inanıyorum. Çünkü ben istifa etmeden önce bu tür yazıya rast gelemedim. Sıkıntı yaşadığım, keşke dediğim bazı konuları buraya yazarak bilgi vermek ve yardımcı olmak istiyorum. Askerlikle ilgisi olmayanlarda çevrelerinde gördükleri eski askerlerin haleti ruhiyeleri hakkında bilgi sahibi olurlar ve onları daha iyi anlarlar :)    Ben 2012 yılı Ekim ayında Kıdemli yüzbaşı rütbesinde TSK'nden istifa ettim. Tabiki bu kolay bir karar değil emin olun. 4 yıl askeri lise, 4 yıl harp okulu ve 12 yıl hizmet. Toplamda 20 yıl ediyor. 35 yıllık hayatımda hiç azımsanacak bir zaman dilimi değil, özellikle çekilen cefalar göz önüne alınırsa. Tabiki istifanın çeşitli sebepleri var, eminim herkesin kendince sebepleri vardır. Ama muhtemelen ortak noktalarımız şunlar olacaktır;  Çok kısa sürelerde tayin görüyoruz. Tam bi

Şiir Gibi Yaşamalı Hayatı...............

Şiir Gibi Yaşamalı Hayatı............... Nazım Hikmet      Hayat sadece ekstrem sporlar yapmak, egzotik tatillere gitmek, hızlı arabalara binmekle zevkli hale gelmiyor. Onu zenginleştirmek, yaşanılabilir hale getirmek bizlerin elinde. Bu sadece kesemizin, banka hesabımızın, yastık altındaki birikimimizin değil, aynı zamanda maneviyatımızın, iç dünyamızın gelişmesi ve zenginleşmesi. Bunu yapmak için paraya, kariyere ihtiyacınız yok. Bol bol okumaya, okuduklarınızı düşünmeye, değerlendirmeye ihtiyacınız var. İnsan canı çok sıkkın olduğunda bir yarım saatini ayırıp kafasını dağıtabilir, farklı bir dünyaya açılabilir ve dertlerinden uzaklaşabilir.       Tabiki bu sadece romanla, hikaye ile olmaz. Şiirle olur, güzel bir sözle olur, masal ile olur, hangi bilgiye ve bilgeliğe nereden ulaşacağınız belli olmaz. Kısacık bir hikayeden yepyeni anlamlar, dersler çıkarabileceğiniz gibi 400-500 sayfalık bir kitaptan hiçbir zevk almamanız ve fayda sağlamayabilirsiniz. Bu konuda tavsiy

Evde lotus yetiştirmek.../ лотос / Lotus flower

lotus    Evde bir su bitkisi yetiştirmek, neden olmasın..Bu lotus da olabilir, nilüfer de. Gerçi internet sitelerine bakarsanız bunların dışında da birçok tür var. Ama görünüşlerine bakarsanız en dikkat çekenleri çiçekleri nedeniyle bu ikisi.      Ben lotus tohumlarımı bir internet sitesinden aldım. ilk denememde tohum yaşamadı ancak ikincisinde başarılı oldum ve çiçeğim şu an su dolu saksımda gayet mutlu. önemli olan önce sağlıklı bir tohum bulmak. ilgilenen arkadaşlara tohum satın aldığım sitenin ismini de bir ara veririm. burada da lotusumun tohumdan başlayıp çiçek açana kadar olan gelişimini de yazacağım ve fotoğraflarını koyacağım. ilgilenirseniz zengarden dükkanından bu tohumlara ulaşabilirsiniz ve hazırlıklara başlayabiliriz.     Burada önemli olan tohumların alındıktan sonra uygun şekilde falçatayla kesilmesi ve iç kısma ulaşılması. Yetersiz keserseniz, tohum içine su almıyor ve haftalarca bekliyorsunuz. Çok keserseniz tohum ölüyor. En iyisi resimde görüldüğü gibi i

Komşu Kapısı - GÜRCİSTAN / GEORGIA - TBILISI/ ГРУЗИЯ - ТБИЛИСИ

Tiflis NEREYE GİDİYORUZ?  J GÜRCİSTAN- TİFLİS/ GEORGIA - TBILISI/ ГРУЗИЯ - ТБИЛИСИ Merhaba arkadaşlar. Bu yazımda ilgili olan arkadaşlara kabaca Gürcistan Tiflis hakkında bilgi vermek istiyorum.  Tabiki bir tur şirketi kadar bilgim yok, ancak zaten çoğumuzun da tur şirketlerini tercih etmediğini, tatile gitmeden blog sitelerini ve gezi sayfalarını incelediğini biliyoruz. Öncelikle Gürcistan’ın gezilebilece3k 2 büyük şehri var deniyor, Batum ve Tiflis. Hatta Karadeniz bölgesinde Artvin üzerinden direk kara yolu ile geçiş var, ancak bunu sadece Batum’u gezecekseniz tercih edin bence, çünkü Tiflis-Batum arası 366 km, tatiliniz yolda geçmesin. Mesela motosikletle gidenleri duymuştum, Batum’u bilmiyorum ama Tiflis motosikletle gezilesi bir yer değil bilginiz olsun. Tabiki her zamanki gibi gitmeden önce biletimizi almamız lazım. Uçuşlar genelde İstanbul üzerinden yapılıyor, Ankara olursa tekrar İstanbul’a uçakla gidip ayrıca uçak parası veriyorsunuz. Türk hava yolları pahalı